‘A whole lot of dead copycats’ | Amsterdam University Press Journals Online
2004
Volume 24, Issue 3
  • ISSN: 0779-7397
  • E-ISSN:

Abstract

De grens van intellectueel eigendom in jazz is erg fluïde, en valt bijzonder moeilijk te reguleren. In deze bijdrage geeft Matthias Heyman een blik op enkele facetten van artistiek eigendom in jazz. Dit gaat van het citeren van andermans composities in eigen improvisaties, tot het ‘lenen’ van een bestaande akkoordprogressie om nieuwe stukken te schrijven.

Loading

Article metrics loading...

/content/journals/10.5117/FORUM2017.3.HEYM
2017-11-17
2024-08-24
Loading full text...

Full text loading...

http://instance.metastore.ingenta.com/content/journals/10.5117/FORUM2017.3.HEYM
Loading
  • Article Type: Research Article
Keyword(s): contrafact; improvisation; jazz; Signifyin’
This is a required field
Please enter a valid email address
Approval was a Success
Invalid data
An Error Occurred
Approval was partially successful, following selected items could not be processed due to error