2004
Volume 24, Issue 3
  • ISSN: 0779-7397
  • E-ISSN:

Samenvatting

In de voorstelling De Warme Winkel speelt De Warme Winkel (originele werktitel: Plagiaat) doen twee generaties acteurs van De Warme Winkel – drie ‘originelen’ en drie stagiairs – een poging om Café Müller van Pina Bausch te dansen, bijna veertig jaar na de originele opvoering. Maar waarom een iconisch danstheaterstuk uit de late jaren zeventig – ongeschoold – dansen in een duur, nagebouwd decor? Wat zegt deze voorstelling over de actualiteit van nostalgie, het verlangen naar authenticiteit en de tijdelijkheid van lyriek?

Loading

Article metrics loading...

/content/journals/10.5117/FORUM2017.3.GYSE
2017-11-17
2024-12-26
Loading full text...

Full text loading...

/content/journals/10.5117/FORUM2017.3.GYSE
Loading
  • Soort artikel: Research Article
Keyword(s): authenticity; canon; nostalgia; plagiarism
Dit is een verplicht veld
Graag een geldig e-mailadres invoeren
Approval was a Success
Invalid data
An Error Occurred
Approval was partially successful, following selected items could not be processed due to error