2004
Volume 28, Issue 3
  • ISSN: 0779-7397
  • E-ISSN:

Abstract

Abstract

In de zomer van 2019 verrees op de voormalige Slachthuissite op de Dam in Antwerpen de ‘Toren van Babel’. Met dit kunstproject brachten kunstenaarscollectief Rooftoptiger en dichter Maud Vanhauwaert de meertaligheid van de Stad Antwerpen onder de aandacht. Zonder een politiek debat te willen ontluiken was het project wel degelijk politiek. Aan de hand van Jacques Rancières politiek van de esthetiek beargumenteert Hanka Otte tot hoever deze ‘Toren van Babel’ als stem voor meertaligheid en diversiteit heeft kunnen reiken.

Loading

Article metrics loading...

/content/journals/10.5117/FORUM2021.3.008.OTTE
2021-10-01
2024-11-08
Loading full text...

Full text loading...

/content/journals/10.5117/FORUM2021.3.008.OTTE
Loading
This is a required field
Please enter a valid email address
Approval was a Success
Invalid data
An Error Occurred
Approval was partially successful, following selected items could not be processed due to error